Dr. Marwah dibunuh sebab pakai tudung

Ikuti kisahnya di sini. Sila klik.

Seorang wanita ditikam 18 kali di kamar mahkamah di Jerman kerana bertudung!

Marwa el-Sherbani, seorang ibu yang mengandung anak kedua, ibu seorang anak kecil tiga tahun ditikam di hadapan suaminya. Tidak cukup dengan itu, suaminya yang bergelut untuk menyelamatkan muslimah itu, turut ditikam tiga kali dan kemudiannya ditembak oleh Polis!

Kisah ini bermula Ogos 2008, tatkala Marwa mengfailkan dakwaan terhadap pembunuhnya, Alex, 28, seorang penganggur Russian-German apabila lelaki tersebut menggelarnya "terrorist" kerana beliau bertudung.

Malangnya, Rabu lepas, Alex menikam wanita tidak bersalah itu 18 kali di kamar Mahkamah selepas Mahkamah mengisytiharkan mujahidah tersebut menang kes terhadap lelaki tersebut dan lelaki dikehendaki membayar 2,800 Euros sebagai denda atas penganiyaan lelaki tersebut.

Marwa, seorang warganegara Mesir 32 tahun, merupakan isteri kepada seorang ahli akademik Mesir yang ditaja ke Jerman. Suaminya, yang juga tercedera ketika kejadian dan kini berada dalam keadaan kritikal di hospital, di antara hidup atau mati.

Semoga Allah merahmati rohnya, dia seorang syahidah dek perkauman dan kebencian

Sila sign petition di sini.





Post a Comment

2 Comments

Guru said…
menyedih dan menyesakkan hati serta perasaan...
Mudahan Allah memberikan pengajaran isu ini kepada orang Islam yang lain. Betapa musuh Islam sangat tidak senang dengan Islam, sedangkan kita dibuai dengan mimpi indah.

Semoga Allah merahmati Dr. Marwa dan disembuhkan suaminya.