Thursday, September 23, 2010

Tak solat itu macam makan babi

Orang tak solat ialah orang yang berdosa dan masuk neraka. Jahatnya orang ini kerana melanggar perintah Allah. Kita merasa jijik dan geli geleman melihat orang makan babi kerana melanggar perintah Allah, tapi ramai orang yang tidak berasa jijik dengan perbuatan meninggalkan solat.
Makan babi pun berlawanan dengan fitrah manusia, sama juga dengan meninggalkan solat. Tidak menunaikan solat itu meninggalkan perintah Allah manakala makan babi itu pun sama juga.

3 comments:

Anonymous said...

salam,,ape rasinol meletakkan video babi disembelih?

Anonymous said...

post yg boleh makan dalam... :)
ramai manusia ambil mudah soal solat....
so, marilah kita ingat memperingati...:)

aishah mohamad said said...

Saya setuju dengan pandangan ni, sebab orag melayu kita ni jijik beno dgn binatang ni. Tinggal solat tak jijik pun. Tak ke sama je, dua-dua sekali haram.
teringat ada satu cartoon sindir "Peganga babi lagi baik dari pegang awek, pegang babi boleh samak, pegang awek nak kasi bersih mcmana? tak kan nak samak kot!

kenala taubat bebyk. Tu pun kalu allah terima.